هزینه راه اندازی سیستم voip
نوشته شده توسط : ساحل

مراکز تلفنی VOIP به دلیل قابلیت‌های بی‌نظیری که در اختیار کاربران پیمان می‌دهند ، امروزه به عنوان یکتا از نیاز‌های اصلی یک سوداگری کامیاب شناخته می‌شوند و همانطور که می‌دانیم تخمین دقیق از هزینه‌‌های پیاده‌سازی آن ، اولین قدمی است که باید برای راه اندازی سیستم تلفنی ویپ در یک سازمان برداشته شود . پس برای آشنایی با روش برآورد و نقش VOIP در کاهش هزینه‌های تلفنی یک کمپانی با ما همراه باشید .

تاثیر زیرساخت در کاهش هزینه راه انازی ویپ :

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید برای تخمین خرج تاسیس VOIP در نظر بگیریم برای اطلاعات بیشتر در مورد هزینه راه اندازی سیستم voip اینجا را کلیک کنید زیرساخت لازمه برای پیاده‌سازی انواع مراکز تلفنی می‌باشد . در راهکار‌های آنالوگ برای پیاده‌سازی یک مرکز تلفن باید بستر تلفن آنالوگ به چهره کاملا مجزا تاسیس شود . این در حالی است که مراکز تلفنی ویپ می‌توانند روی بستر شبکه‌ کامپیوتری که در اغلب سازمان‌ها وجود دارد راه اندازی شود . که همین امر گرد از دلایلی است که موجب می‌شود خرج راه اندازی ویپ نسبت به مراکز تلفنی آنالوگ کاهش یابد .‌ ما پیشتر در مقالات مربوط به آموزش VOIP به تفصیل به این ویژگی پرداخته ایم .

هزینه تاسیس VOIP
مدیریت بر خرج های تاسیس VOIP (ویپ) :
هنگامی که اقدام به تاسیس یک مرکز تلفنی در سازمان خویش می‌کنید باید بدانید که از وسط همگی ساز و برگ یک مرکز تلفنی به چه قطعاتی برای راه اندازی اولیه نیازمند هستید . و این که آیا این قطعات می‌توانند در آینده پاسخگوی تغییرات و گسترش مرکز تلفنی شما باشند ؟

برای فهم بهتر این سوژه به این نمونه پروا کنید . فرض کنید در یک سازمان ۲۰ کاربر به تلفن درونی نیاز دارند و ۳ خط شهری نیز برای مرکز تلفن در عقیده گرفته شده است . این سازمان علاوه‌بر سیستم تلفن گویا به CID و ضبط مکالمه نیز برای شفا کیفیت سیستم دربایستن دارد . این سازمان برای پیاده سازی این سناریو به صورت آنالوگ به یک سانترال TES824 ، کارت تلفن گویا ، سه کارت CID ، دستگاه ضبط مکالمه ، دو کارت اضافی برای سانترال و ۲۰ عدد تلفن دربایستن دارد . این در حالی است که اگر پیمان باشد بعدها این شمار داخلی به ۳۰ کاربر افزایش یابد ، این شرکت مجبور به تعویض سیستم تلفنی خود خواهد بود .

حال اگر پیمان باشد از راهکار‌های VOIP (ویپ) برای این سازمان کاربرد کنیم می‌توانیم با یک دستگاه Gateway و یک PC متوسط مرکز تلفنی باره عقیده را پیاده‌سازی کنیم و تلفن‌های کاربران را در مرحله‌ی اول به صورت نرم‌افزاری روی رایانه آن‌ها نصب نماییم و تنها در مواردی که احتیاج داریم از تلفن‌های سخت‌افزاری ویژه VOIP کاربرد کنیم .

در این حالت با افزایش تعداد کاربران مشکلی برپایی نخواهد شد و علاوه بر بهره‌مندی از امکانات بسیار جذاب مراکز تلفنی VOIP (ویپ) می‌توانیم مرکز تلفنی خویش را در آینده متناسب با تغییرات و نیاز‌های سازمان خویش گسترش دهیم .

همانطور که از مطالب فوق متوجه شدید ، تهیه و پیاده‌سازی یک مرکز تلفن VOIP به ما این امکان را می‌دهد الی هزینه‌های راه‌اندازی مرکز تلفن خویش را به چهره کاملا انعطاف‌پذیر مدیریت نماییم و بعدها برای توسعه مرکز تلفن خود مشکلی نداشته باشیم .

برآورد هزینه های نصب و راه اندازی VOIP (ویپ) :
حال می‌خواهیم خرج راه اندازی VOIP (ویپ) را برای یک سازمان متوسط تخمین نماییم ،

راه اندازی ویپ و خرج جاسازی گیتوی یا کارت برای خطوط شهری :
برای اتصال خطوط تلفن شهری به مرکز تلفن خود باید از گیتوی‌ها و یا کارت‌های تلفنی بهره‌گیری نمایید . در صورتی که ۴ خط شهری داشته‌ باشید ، هزینه خرید گیتوی یا کارت از دست کم قیمت ۱٫۵ میلیون تومان آغاز می‌شود (البته در زمانی که من در حال نگارش این مقاله هستم) . این مبلغ با داشتن ۸ خط شهری لغایت حدود ۳ میلیون تومان نیز افزایش می‌یابد . بدیهی است که تغییر برند و برآیند اینکه تغییر کیفیت ساخت گیتوی قیمت آن را تغییر خواهد داد . برای آگاهی از گونه ها کارت ها و گیتوی های VOIP و کارکرد آن‌ها می‌توانید به مقالات تعلیم ویپ در سایت ما رجوع نمایید .

هزینه تهیه سرور برای تاسیس مرکز تلفنی VOIP :
تهیه یک سرور برای راه‌ اندازی مرکز تلفن ویپ ضروری می‌باشد . البته باید در عقیده داشته باشید که معمولا در سازمان‌ها و ادارات سرور‌هایی برای اجرای سرویس‌های لازم درون شبکه به چهره مجازی‌سازی هستی دارند که می‌توان از آن‌ها برای برپایی یک ماشین مجازی و نصب مرکز تلفن ویپ کاربرد نمایش داد . پس عملا تعبيه سرور VOIP برای شما هیچ هزینه ای در بر نخواهد داشت .

هزینه خرید تلفن‌های کاربران در فرآیند نصب و تاسیس ویپ :
برای کاهش هزینه‌های تاسیس VOIP می‌توانید در فاز اولیه راه اندازی از سافت‌فون‌ها یا تلفن‌های نرم‌افزاری کاربرد نمایید که به چهره مجانی در دسترس می‌باشند . ولی چنانچه هدف خرید تلفن‌های سخت افزاری یا IP PHONE را داشته باشید بها حدودی آن‌ها از مبلغ ۳۰۰ هزار تومان آغاز می‌شود و با افزایش کیفیت برند و تاثیر افزایش می‌یابد .

هزینه راه اندازی پایین ساخت تلفنی :
همانطور که بیان شد مرکز تلفن ویپ از زیرساخت شبکه‌های کامپیوتری برای ارائه سرویس بهره‌گیری می‌نماید . بر خلاف مراکز تلفنی آنالوگ ، برای راه اندازی مرکز تلفن ویپ نیازی به راه اندازی زیرساخت مجزا نخواهید داشت ، که همین امر میزان هزینه راه اندازی ویپ را به میزان چشم‌گیری تفریق می‌دهد .

هزینه نصب و تاسیس VOIP :
هزینه تاسیس مراکز تلفنی ویپ ، بدست سازمان‌ها و متخصصین زیاد متفاوت تعیین می‌شود ، لغایت جایی که برای تعیین قیمت می‌توان بازه‌ی ۱ لغایت ۱۰ میلیون تومان را در عقیده گرفت . در ادامه به بعضی از این پارامترها اشاره می‌کنیم :

سرویس‌ها و تنظیماتی که روی مراکز تلفنی تاسیس می‌شود ( دربرگیرنده ماژول‌ها و نرم‌افزار‌ها )
کیفیت راه اندازی مرکز تلفنی ( تامین امنیت مرکز تلفن ، تاسیس بنیادی مرکز تلفن و …. )
پشتیبانی ارائه شده بدست شرکت
تجربه و رزومه کاری سازمان
انصاف و اصول اخلاقی
….
همانطور که در فهرست تخمین فوق نگریستن می‌نمایید ، با وجود امکانات فراوانی که مراکز تلفنی ویپ در برگزیدن شما قرار می‌دهند ، برای راه اندازی یک مرکز تلفنی VOIP پارامتر‌های گوناگونی را برای مدیریت و تفریق هزینه‌ها در کمر بستن دارید . این در حالی است که تعبيه یک مرکز تلفن کاملا ابتدایی آنالوگ که فقط پاسخگوی نیاز‌های اولیه یک سازمان باشد ، بدون در عقیده دریافت گوشی‌های تلفن‌ ، زیرساخت تلفنی و هزینه نصب ، برای ۸ خط شهری و ۲۴ تلفن درونی در این تاریخ حدود ۴ تا ۶ میلیون تومان خواهد بود !!

سازماندهی سیستم تلفنی و افزایش بهره‌وری سازمان به کمک VOIP :

موضوع هزینه‌ها فقط به خرج تاسیس مرکز تلفن خلاصه نمی‌شود . یگانه از نکاتی که یک شرکت باید در گزینش مرکز تلفنی در نظر بگیرد این است که با توجه به هزینه‌ای که برای تاسیس یک مرکز تلفن پرداخت می‌کند چه تغییراتی در هزینه‌های جاری کمپانی برپایی می‌شود ؟ و یا این که کدام راهکار می‌تواند علاوه بر رفع نیاز‌های تلفنی موجود ، کیفیت سرویس‌دهی و برآیند اینکه بهره‌وری سازمان را افزایش دهد ؟

در پذیرش به این سوال‌ها می‌توان سریعا سیستم تلفنی VOIP را معرفی رو کرد . همانطور که در نوشتار ” ویپ چیست ؟ ” گفته شد به طور کلی مراکز تلفنی تحت شبکه به انگیزه استفاده از فناوری دیجیتال قابلیت‌های بی‌نظیری همانند ارسال پیام خوش‌آمد گویی ، ایجاد سیستم نظر‌سنجی از مشتری و …. را در کمر بستن کاربران پیمان می‌دهد که مجموع همه‌ی این قابلیت‌ها مایه افزایش کیفیت سرویس‌‎دهی و در نتیجه افزایش رضایت مشتری و درآمد خواهد شد . این در حالی است که مراکز تلفنی آنالوگ در بسیاری از موارد تنها می‌توانند نیاز‌های اولیه تلفنی یک سازمان را برطرف کنند .

کاهش هزینه‌های مخابراتی :

همانطور که در نوشتار بررسی مزایا و امکانات ویپ مطرح شد ، هنگامی که در یک سازمان و یا بین شعبات از تجهیزات و ابزارها داخلی شرکت برای تماس‌های داخلی بین همکاران کاربرد می‌شود ، هزینه‌های تلفنی به چهره چشمگیری تفریق پیدا می‌کند . این روند در مرکز تلفن VOIP می‌تواند کارایی قابل توجهی در کاهش هزینه‌های سازمان داشته باشد .

هزینه های تاسیس سیستم تلفنی ویپ
کلام واپسین،انجام :

با پروا به نکاتی که در باره هزینه تاسیس VOIP (ویپ) در مقایسه با سیستم تلفنی آنالوگ مطرح شد و قابلیت‌هایی که در ازای پرداخت خرج برای یک سیستم تلفنی VOIP به دست می‌آوریم می‌توان گفت در بسیاری از موارد تاسیس یک مرکز تلفن VOIP می‌تواند برگزیدن بسیار مناسبی برای پیاده‌سازی یک سیستم تلفنی باشد . این سیستم با توجه به قابلیت‌های بی‌نظیری که برای داخل و بیرون از سازمان فراهم می‌کند و قابلیت مدیریت هزینه‌ای که در اختیار ما قرار می‌دهد بدون شک گزینش نخست و آخر خواهد بود .

شما عزیزان می‌توانید در چهره وجود هرگونه سوال و یا گنگی در باره سیستم‌های تلفنی ویپ و هزینه‌های راه اندازی آن با ویپینگ تماس گرفته و سوالات خود را با کارآزمودگان ما در وسط بگذارید .





:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: